مجله فوتنو

برای کراسفیت چه کفشی استفاده کنیم؟

22

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

footno.com 1

برای کراسفیت چه کفشی استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه کراسفیت یک نوع ورزش سنگین بوده به کفش های مخصوصی نیاز است که بتوانند وزنه برداری، پریدن و دویدن مداوم را تحمل کنند. از طرف دیگر این کفش ها باید بادوام باشند، زیرا کراسفیت یک ورزش با تمرین کوتاه مدت نیست؛ بلکه باید به طور مداوم تمرین داشت. استقامت کفش و همچنین تنفس پذیر بودن و کفی راحت در انتخاب کفش مناسب کراسفیت بسیار تأثیرگذار خواهد بود. تا انتهای مقاله همراهی کنید، ابتدا درباره ویژگی ها و مشخصات کفش مناسب کراسفیت صحبت می کنیم؛ سپس شما را با چندین مدل کفش مناسب این ورزش سنگین آشنا خواهیم کرد.
مشخصات کفش مناسب تمرینات کراسفیت
برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب کفش کراسفیت را داشته باشیم، بهتر است با ویژگی های بارز آن آشنا شویم. ویژگی های یک کفش مناسب کراسفیت در زیر آمده است:
⦁ دوام کفش: دوام یا همان استقامت کفش یکی از ویژگی های اصلی یک کفش مناسب کراسفیت محسوب می شود. با توجه به این که تمرینات کراسفیت سنگین بوده، اگر کفش، استقامت لازم را نداشته باشد، خیلی زود پاره می شود. علاوه بر پاره شدن، راحتی را از پاهای شما می رباید.
⦁ تنفس پذیر بودن: رویه کفش مناسب کراسفیت بهتر است به گونه ای باشد که هوا داخل کفش رفته و به قول معروف تنفس پذیر باشد. این گونه طی تمرینات طولانی مدت، پاها خنک می مانند.
⦁ کفی راحت: یکی دیگر از ویژگی های کفش کراسفیت، کفی راحت آن است. تمرینات طولانی مدت به کفی راحت نیاز دارند.
⦁ انطباق پذیری: با توجه به این که در ورزش کراسفیت تمرینات متفاوتی از وزنه بلند کردن تا پریدن انجام می دهید، انطباق پذیری کفش با انواع این تمرینات مهم به نظر می رسد.
⦁ انعطاف پذیری به اندازه: انعطاف پذیری کفش بهتر است به اندازه باشد. نه آنقدر سفت باشد که پا اذیت شود و نه آنقدر شُل باشد و انعطاف پذیری بیش از حد داشته باشد که در هنگام تمرینات کراسفیت اذیت شد.
⦁ پنجه کفش پهن: مهم است که پنجه کفش برای تمرینات کراسفیت پهن باشد، این گونه هنگام انجام تمرینات به راحتی می توانید انگشتان پای خود را حرکت دهید و پاهای شما احساس حمایت می کنند.
⦁ سبک بودن: کفش مناسب تمرینات کراسفیت باید به اندازه کافی سبک باشد تا بتوان به راحتی تمرینات را طی کرد.

کفش معروف به نایب قهرمانی و راحت ترین کفش کراسفیت

خرید کفش ریباکNano x3 مردانه و زنانه

foorno.com

کفش Reebok Nano X3 یکی از بهترین کفش های کراسفیت بوده که راحتی و دوام را با هم به ارمغان می آورد. به نظر می آید جزء اولین کفش های ورزشی مخصوص کراسفیت بوده که در سال 2011 وارد بازار شده است. این کفش دارای مشخصه های اصلی زیر است:
⦁ جنس رویه سبک و تنفس پذیر
⦁ دوام و استقامت کفش
⦁ پشتیبانی خوب از قوس پا
⦁ فراهم کردن بالشتک مناسب برای پریدن و دویدن با فوم انرژی فلوتراید
⦁ سیستم طراحی شده Lift and Run Chassis به کفش ریباک نانو، برای بالا بردن وزنه های سنگین، پایداری می بخشد.
⦁ کفی راحت و احساس حمایت از کف پا هنگام پرش باکس
⦁ پنجه پهن و راحت جهت حمایت پا هنگام تمرینات وزنه برداری
ریباک نانو به اندازه ای راحت و شیک بوده که در شرایط غیر تمرینی و استفاده روزمره نیز مفید خواهد بود. در اصل با خرید این کفش می توانید داشتن چندین کفش به طور هم زمان را تجربه کنید.
بهترین کفش بلند کننده برای تمرینات کراسفیت
یکی از بهترین کفش ها که برای بلند کردن وزنه های سنگین در تمرینات کراسفیت محسوب می شوند، کفش Reebok Lifter PR III است. اگر قصدتان حرفه ای بودن در تمرینات سنگین وزن کراسفیت بوده تهیه این کفش بسیار مفید خواهد بود. از مشخصه های اصلی این کفش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
⦁ رویه سبک پارچه ای برای تنفس پذیر بودن
⦁ دوام و استقامت کفش
⦁ بندهای متاتاروس جهت جلوگیری از لیز خوردن پای شما در داخل کفش
⦁ وجود فوم میانی زیره EVA با چگالی بالا برای افزایش راحتی پا
⦁ قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کفش های وزنه برداری
⦁ کفی راحت و انعطاف پذیری لازم با زیره تمام لاستیکی برای جلوگیری از لغزش
⦁ پنجه پهن و راحت
این کفش برند ریباک به دلیل داشتن قطر 18 میلی متری از پاشنه تا نوک پا، می تواند به اغلب ورزشکاران کمک کند هنگام چمباتمه زدن به عمق مناسب برسند، حتی اگر در ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی باشند.
بهترین کفش مناسب کراسفیت با بهترین قیمت
اگر به دنبال یک کفش قیمت مناسب و در یک کلام ارزان قیمت هستید بهتر است کفش PUMA Fuse 2.0 را امتحان کنید. این کفش برند پاما با داشتن ویژگی های زیر دارای طرفداران زیادی است:
⦁ پایداری و استقامت کفش
⦁ جذب ضربه برای پاسخگویی برای دویدن یا پریدن
⦁ کشش خوبی دارد
⦁ رویه توری که تنفس پذیری را به ارمغان آورده
⦁ زیره لاستیکی چسبنده جهت ایجاد کشش خوب بر روی سطوح مختلف و زیره میانی انعطاف پذیر و فنری برای جذب ضربه هنگام پریدن و دویدن
می توان گفت این کفش یک کتانی عالی نیز محسوب می شود و عملکرد خوبی نیز دارد.

 

footno.com 2 1

بهترین کفش کراسفیت Nike Metcon 8

استقامت کفش Nike Metcon 8 به قدری است که این نوع کفش، یکی از اصلی ترین کفش های مناسب کراسفیت شناخته شده است. دیگر مشخصه های این کفش برند نایک به شرح زیر هستند:
⦁ بادوام: طراحی این نوع کفش از برند نایک به گونه ای است که دوامش را تضمین کرده است.
⦁ رویه تنفس پذیر: رویه تنفس پذیر به راحتی پاهای شما کمک می کند.
⦁ انعطاف پذیری در قسمت جلویی کفش: قسمت جلویی کفش دارای رویه انعطاف پذیری بوده که به پای شما اجازه می دهد تا به طور طبیعی حرکت کند.
⦁ مناسب برای بالا رفتن از طناب: روکش های لاستیکی که در امتداد قوس های کفش طراحی شده اند از اصطکاک و در نتیجه پارگی کفش در هنگام بالا رفتن از طناب جلوگیری می کنند.
⦁ فوم Nike React مقدار مناسبی از بالشتک را فراهم می کند.
⦁ سبک بوده و مناسب تمرینات است.
⦁ انطباق پذیری داشته و برای انواع تمرینات کراسفیت مناسب است.
این نوع کفش دارای مدل های متعددی بوده که برای تمرینات کراسفیت عالی هستند. آنها بهترین انتخاب برای کراسفیت محسوب می شوند زیرا علاوه بر اینکه استقامت کفش را در نظر بگیریم، راحت بوده و با توجه به این که نه خیلی سفت بوده و نه بیش از حد نرم و انعطاف پذیر است در نتیجه برای دویدن در مسافت های کوتاه، بلند کردن اجسام سنگین و حرکات پویا ایده آل هستند.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

2 نظر در “برای کراسفیت چه کفشی استفاده کنیم؟

  1. The factory’s commitment to innovation is reflected in their continuous research and development efforts to enhance the design and functionality of their HDPE and uPVC fittings. Elitepipe Plastic Factory

    1. آواتار Mehdi Mehdi گفت:

      سلام میتونید ازکفش nanox3 استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *