60 / 100
adidas en new
Group 32 1
Group 31

ادیداس

adidas shoes size chart conversion unisex men women

سالومون

solomon size

راهنمایی اندازه گیری سایز پا

پیدا کردن یک کفش که کاملا برای پا شما اندازه باشد و احساس ناراحتی و خستگی را در هنگام راه رفتن ایجاد نکند، موضوعی بسیار با اهمیت است. امروزه بیشتر خرید ها از طریق وب سایت های فروشگاهی انجام می شود که کفش نیز از آن مستثنی نیست. با این حال پیدا کردن سایز مناسب در خرید اینترنتی ممکن است چالش برانگیز باشد. به همین دلیل در ادامه این مطلب راهنمایی اندازه گیری سایز پا را برای شما آماده کرده ایم تا از این طریق خرید خود را با اطمینان خاطر انجام دهید. چرا اندازه گیری دقیق سایز پا اهمیت دارد؟ اندازه گیری دقیق سایز پا به چند دلیل بسیار مهم است. قبل از هر چیز، کفش مناسب برای سلامت و راحتی کلی پا ضروری است. کفش های نامناسب می توانند منجر به طیف وسیعی از مشکلات از جمله تاول، پینه، زخم و حتی مشکلات جدی تری مانند ناخن های فرو رفته در پا و درد های مزمن شوند. از نظر سلامت جسمانی، اندازه ‌گیری دقیق پاها توزیع وزن و همراستایی مناسب را تضمین می ‌کند. این موضوع می ‌تواند از ناراحتی و مسائل مربوط به پا مانند درد لگن، زانو، مچ پا و کمر جلوگیری کند. علاوه بر این، اندازه گیری دقیق پا برای ورزشکاران مخصوصا افرادی که ورزش های هوازی مانند دو و میدانی را انجام می دهند بسیار مهم است. کفش نامناسب در این زمینه نیز می تواند باعث ایجاد آسیب های شدید در هنگام ورزش شود. راهنمای اندازه گیری سایز پا حال که با اهمیت آگاهی دقیق از اندازه سایز پا آشنا شدیم، بهتر است یاد بگیریم که چطور می توان این اندازه را دقیق به دست آورد. برای این کار نیاز است تا یک برگه کاغذ A4، یک مداد یا خودکار، یک متر و خط کش در اختیار داشته باشیم. در اینجا دو روش اندازه گیری را برای شما مطرح خواهیم کرد. می توانید هر کدام از این دو روش را که برای شما مناسب است انتخاب کرده و سپس اندازه گیری دقیق پای خود را داشته باشید. روش اول استفاده از متر برای اندازه گیری سایز پا برای این کار نیاز است که متر را صاف روی زمین مسطح قرار دهید و پای خود را روی آن بگذارید. حال از فردی دیگر بخواهید تا انتهای پاشنه تا نوک بزرگترین انگشت شما را روی متر علامت بزند. اگر به تنهایی قصد این کار را دارید می توانید در حالت نشسته نیز آن را انجام دهید. سپس عددی که به دست آمده را با ۲ جمع کرده و حاصل به دست آمده را در ۳ ضرب کنید. بعد از آن عدد به دست آمده را بر ۲ تقسیم کنید. به عنوان مثال: فرض کنید اندازه پاشنه پا تا نوک انگشت بزرگ ۲۵ سانتی متر است. 25+2=27 27×3=81÷2=40.5 اندازه سایز پای شما ۵/۴۰ است. در این صورت شما می توانید از کفش های سایز ۴۱ استفاده کنید و اگر کمی گشاد بود یک کفی این مشکل را حل خواهد کرد. هرچقدر با دقت بیشتر کف پای خود را اندازه بگیرید، عدد حاصل دقیق تر شده و کفش ها را با اندازه بهتر خریداری خواهید کرد.

روش دوم استفاده از کاغذ برای اندازه گیری سایز پا اگر سایز ۲ پای شما در روش اول متفاوت باشد‌، نیاز دارید تا از روش دوم برای اندازه گیری دقیق تر سایز پا استفاده کنید. برای این کار بهتر است که یک برگه A4 که از پای شما بزرگتر است در اختیار داشته باشید. سپس پای خود را روی آن قرار داده و با یک مداد یا خودکار دور پا را روی کاغذ بکشید. سپس از پاشنه تا نوک انگشت بزرگ را با خط کش اندازه گیری کنید. سپس باید میانگین دو اندازه را به دست آورید. اگر اعداد یکی ۲۴ و دیگری ۲۴.۵ باشد سایز پای شما بر اساس جدول زیر ۳۹ در نظر گرفته می شود‌. سایز کفش اندازه پا 37 23.5 38 24 39 24.5 40 25 41 25.5 42 26 43 26.5 44 27.2 45 28 46 28.8

نکات مهم هنگام اندازه گیری سایز پا برای اینکه اندازه ای کاملا دقیق را از پای خود داشته باشیم، نیاز است تا به نکاتی در این زمینه بسیار توجه کنیم. از ابزار مناسب استفاده کنید برای اندازه گیری دقیق اندازه پای خود، به یک خط کش یا متر دقیق، احتیاج داریم. اطمینان حاصل کنید که خط کش یا نوار دارای علائم واضح در سانتی متر یا اینچ باشد. پاها را در شب اندازه گیری کنید پاها در طول روز به دلیل فعالیت ها و پیاده روی ها، متورم شده و اندازه آن ها بیشتر از اول صبح است. بنابراین، بهتر است پاهای خود را در شب یا عصر بعد از اینکه فعالیت شما به اتمام رسید اندازه گیری کنید. در این صورت به بزرگترین اندازه سایز پای خود دسترسی دارید. جوراب مناسب بپوشید هنگام اندازه گیری سایز پای خود، نوع جوراب یا جورابی را که قصد دارید بپوشید با کفشی که می خرید بپوشید. ضخامت های مختلف جوراب می تواند بر تناسب کفش تأثیر بگذارد. اگر قرار است کفش تابستانی خریداری کنید بهتر است که هنگام اندازه گیری جوراب نپوشید. در یک سطح صاف اندازه گیری کنید برای کشیدن کف پای خود، کاغذ را روی یک سطح صاف مانند کاشی یا سرامیک قرار دهید. قرار دادن کاغذ روی فرش بخاطر نرم بودن باعث پایین آمدن دقت اندازه گیری می شود.

هنگام اندازه گیری صاف بایستید صاف بایستید و وزن خود را به طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کنید و وزن بدن خود را در مرکز نگه دارید. این تضمین می کند که پاهای شما در موقعیت طبیعی تحمل وزن قرار دارند. اندازه ها را دقیق یادداشت کنید نیاز است تا اندازه ها به صورت دقیق یادداشت شوند. حتی اگر یک میلیمتر تفاوت نیز بین دو پا وجود دارد آن را یادداشت کنید تا بتوانید سایز را دقیق به دست آورید. بهتر است که از متر به جای خط کش استفاده کنید تا اندازه ها را دقیق تر داشته باشید. سخن پایانی راهنمایی اندازه گیری سایز پا برای افرادی که عمدتا کفش با سایز اشتباهی را خریداری می کنند یا نیاز به خرید اینترنتی کفش دارند، بسیار با اهمیت است. با این حال شما باید این کار را کاملا به صورت دقیق انجام داده و اگر خود به تنهایی قادر به اندازه گیری نیستید از فرد دیگر کمک بخواهید. پوشیدن کفشی که کاملا سایز پای شما است باعث راحتی در راه رفتن شده و انواع مشکلات احتمالی مانند تاول زدن، زخم شدن و پیچ خوردگی های مچ پا یا حتی درد کمر و زانو را از بین می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *