65 / 100

تاریخچه برند ریباک

Untitled

زمانی که می خواهید کفش های کتانی تهیه کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی خواهید داشت. با وجود شرکت های رقابتی زیاد در بازار امروز، برندهای برجسته ای وجود دارند که به راحتی با نام تجاری خود مرتبط هستند و در آزمون زمان مقاومت داشته اند. برند ریباک نام تجاری است که برجسته بودن و مقاومت در آزمون زمان را تجربه کرده است. در این مقاله به تاریخچه برند ریباک و همچنین معرفی برخی از کفش های این برند می پردازیم.
تاریخچه برند ریباک
نام تجاری برند ریباک به سال 1895 برمی گردد. این برند برای اولین بار توسط جوزف ویلیام فاستر در شهر بولتون انگلستان به سال 1985 تأسیس شد. در آن زمان نام کفش ها با نام مؤسس آن یعنی جی دبلیو فاستر نام گذاری شدند. این شرکت نامی، جزء اولین شرکت هایی بود که کفش های ورزشی تولید می کرد. جالب این که این کفش های ورزشی، در آن زمان با دست ساخته می شدند. همان طور که نام تجاری این شرکت در حال توسعه بود، در سال 1924 ارائه دهنده رسمی کفش برای بازی ها و مسابقات المپیک های تابستانی پاریس بود.
در سال 1958 بود که نوه های فاستر، نام جی دبلیو فاستر را به برند ریباک تغییر دادند. به نظرتان دلیل این انتخاب چه بود؟ نام ریباک نمادی از بز کوهی آفریقای جنوبی بوده که نشان دهنده قدرت، هوش و ظرافت به طور هم زمان است. این یک انتخاب هوشمندانه برای تغییر نام به نظر می رسید.
با گذشت سال ها، برند ریباک نفوذ خود را به بازارهای جدید افزایش داد و محصولات خود را در بیش از 28 کشور در سراسر جهان به فروش رساند. تا این که در سال 1979 محصولات این برند در ایالات امریکا دارای محبوبیت زیادی شدند. این گونه نیز رشد تجارت ریباک به سرعت افزایش یافت.
ریباک، هر ساله مدل های بسیاری از کفش های خود را به نمایش گذاشته و می گذارد؛ تا این که در سال 1980 تصمیم گرفت علاوه بر کفش به طراحی و معرفی طیف گسترده ای از لوازم جانبی ورزشی و همچنین لباس ورزشی بپردازد. از آن سال به بعد، ریباک در طراحی و ارائه محصولات پوشاک ورزشی با کیفیت، موفق عمل کرده و هنوز نیز طرح ها با استاندارد بالا را تا به امروز حفظ کرده است.
کفش های رانینگ (دویدن) در سال 1905
فاستر طرح های زیادی را آزمایش کرد تا این که در سال 1905 کفش هایی را توسعه داد که با نام پمپ های دویدن فاستر معروف شدند. این کفش ها از جنس چرم بوده و برای ورزشکاران و دوندگان طراحی شده بودند. دارای میخ هایی بر روی کفه ها بوده تا به بهبود عملکرد دویدن کمک کنند. این کفش ها در حال حاضر با کمی تغییرات، هنوز تولید شده و در دسته کفش های اسپورت و رانینگ قرار دارند.
طراحی کفش های NPC توسط برند ریباک

در سال 1982 بود ک برند ریباک کفش های خود با ظاهر NPC را به بازار ارائه داد. این کفش ها در دسته کفش های نیوپورت کلاسیک راحت قرار گرفته که با مواد با کیفیت ساخت شده اند. این کفش ها به یکی از محبوب ترین کفش های ریباک برای تمام دوران ها تبدیل شده اند. نسخه مدرن NPC در حال حاضر برای مد امروز طراحی و توسط شرکت ریباک ارائه می شود. رویه چرم نرم برای راحتی بیشتر، زیره بیرونی مقاوم در برابر سایش و دوام بیشتر طراحی شده است. برای استفاده روزمره بسیار عالی بوده و ظاهری ظریف و زیبا دارد.
طراحی کفش کلاسیک چرمی برای لباس های غیر رسمی

کفش های ریباک کلاسیک چرمی برای اولین بار در سال 1983 ارائه شدند. یک کفش نمادین اصل به عنوان کفش دویدن ساخته شده بودند. اولین کفش ریباک بود که لباس های غیر رسمی روزمره را بر عملکردهای ورزشی ترجیح داده بود. در حال حاضر نیز برند ریباک دارای مدل های زیادی از این نوع کفش بوده که برای سلیقه های مختلف قابل استفاده است. همه مدل ها دارای خصوصیات مشترک در طراحی زیبا، دوام و کیفیت هستند.
رقابت با نایک و معرفی ERS
برند ریباک در سال 1988 با معرفی سیستم بازگشت انرژی در زیره کفش (ERS) به تلاش برای رقابت با فناوری نایک پرداخت. سیستم این نوع کفش ها مانند فنر عمل می کنند. به این معنی که پس از برخورد پا با زمین، انرژی را به فرد پوشنده کفش باز می گردانند. در حال حاضر این سری از کفش های اسپورت در ریباک تولید می شوند و دارای طراحی شیک بوده که برای استفاده روزمره بسیار عالی است.
ساخت کفش بسکتبال
برند ریباک با یک حرکت جسورانه در سال 1995 به ساخت کفش بسکتبال شکیل اونیل پرداخت. این کفش ها دارای طراحی NBA بوده و منحصر به فرد نیز به نظر می رسند.
ادغام برندهای ریباک و آدیداس
در سال 2005 غول پوشاک ورزشی آدیداس، برند ریباک را به عنوان یک شرکت تابعه خریداری کرد. این در حالی بود که هر دو برند، نام های جداگانه خود یعنی آدیداس و ریباک را حفظ کردند. مارکتی با نام moNDve راه اندازی شد که نشان دهنده پیوستن دو شرکت از بزرگ ترین شرکت های پوشاک ورزشی جهان بود. قرارداد تصاحب ریباک با مبلغی به ارزش سه و نیم میلیارد دلار انجام شد.
کفش های نانو و برند ریباک
در سال 2017 بود که برند ریباک کفش های کراسفیت نانو را طراحی و روانه بازار کرد. راحتی و دوام از مشخصه های این نوع کفش ریباک بوده که طرفداران زیادی دارد.
پایان همکاری آدیداس با دفتر بولتون ریباک
در سال 2009 بود که آدیداس تصمیم گرفت به همکاری 116 ساله برند ریباک با شهر بولتون پایان دهد. تصمیم گرفته شد که ریباک تمرکز خود را بر دیگر دفاترش در سراسر جهان متمرکز کند. دفتر بولتون جایی بود که برای اولین بار مؤسس ریباک یعنی جوزف ویلیام فاستر در سال 1895 در آنجا به فعالیت پرداخت.
لوگوی زیگزاگی تا لوگوی احساس قدرت برند ریباک

برند ریباک از سال 1895 تا کنون 9 لوگوی متفاوت را تجربه کرده است. اولین لوگوی این برند شبیه یک کلید با خط های زیگزاگ بوده که بعد از 20 سال تغییر کرد و پرچم انگلیس به این لوگو اضافه شد. این تغییرات ادامه داشتند تا این که در سال 2019 نهمین لوگوی ریباک طراحی شد که در حال حاضر نیز لوگوی ریباک محسوب می شود. این لوگو که به طراحی لوگوی قبلی خود ادای احترام می کند و شباهتی از آن را می توان در لوگوی جدید احساس کرد ولی از رنگ خنثی تری استفاده شده است. این ویژگی ها با هم موجب می شوند احساس تمایز و قدرت را به برند بیفزایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *